Blog
Morgen zullen we de definitieve versie van de nieuwe E-PowerBarrow 2.0 elektrische kruiwagen ophalen voor testdoeleinden. Binnenkort zullen wij meer foto's van het nieuwe product plaatsen.
Na enige vertraging vanwege douaneafhandeling hebben we eindelijk onze nieuwe samples ontvangen voor de E-PowerBarrow 2.0 elektrische kruiwagen. Deze week bespreken we de montage van de nieuwe batterijbehuizing zodat we twee nieuwe samples kunnen maken. We verwachten dat de samples in week 34 2024 gereed zijn. De behuizing heeft slechts twee adapters nodig om onder de Altrad Fort SMB-100 kruiwagen te passen. Eén sample wordt aan Altrad Fort gegeven voor tests door klanten, het andere sample blijft bij ons voor de laatste tests. Wat betreft de productie, de HUB-motoren zijn al beschikbaar, we hebben alleen een batterijbehuizing met controller en gasklep nodig.
Vanuit de robotbouwers krijgen wij vaak de vraag naar encoders om onze HUB motoren nauwkeuriger te kunnen bedienen. Omdat wij graag verder willen in deze markt zetten wij alles op alles om onze motoren uit te gaan rusten met encoders. Inmiddels boeken wij hierin vooruitgang en gaan wij in samenwerking met een klant de nieuwe 16 inch HUB motor uitrusten met een encoder die 2486 pulsen kan genereren per ronde. Deze encoder zal als externe behuizing tussen het wiel en de controller worden geplaatst. Zodra we meer technische informatie hebben zullen we deze delen.
Het is bijna zover. De nieuwe 16 inch HUB motor met een vermogen van 2.1Kw en een koppel van 900Nm zal aan ons gamma worden toegevoegd. Ten tijde van dit schrijven vaart de boot in de richting van de haven van Rotterdam. Deze nieuwe motor is ontwikkeld in samenwerking met de Gebr. Ezendam uit Borne. Het ontwikkeltraject heeft ruim twee jaar geduurd maar het is het wachten waard geweest. Het is een kwalitatief hoogstaand product geworden waar we samen met onze partner uit Taiwan, de producent uit China, Gebr. Ezendam uit Borne en de klanten die uitgebreid met de samples hebben mogen testen trots op kunnen zijn. Half maart 2024 zal de motor voor verkoop beschikbaar zijn.
Wij krijgen veel vragen over de nieuwe E-PowerBarrow elektrische kruiwagen. Hierbiij wat meer achtergrond informatie. Rond eind November 2023 zullen wij van onze partner in Taiwan 1 nieuw sample ontvangen van een aandrijfset voor de nieuwe elektrisch aangedreven kruiwagen. Dit sample is een aandrijfset die wij nodig hebben om de functionaliteit te testen. De aandrijfset zoald die in de toekomst zal wprden ontwikkeld zal gemonteerd kunnen worden op bijna iedere kruiwagen. In eerste instantie zullen wij de wat duurdere Fort SMB-100 kruiwagen hiervoor gaan gebruiken. Na de opbouw van het eerste model kruiwagen zullen we deze zelf testen. Zijn wij akkoord met het product zullen we in samenwerking met Altrad Fort de kruiwagen ter test geven aan een zware gebruiker. In de tussentijd komen er nog twee samples vanuit Taiwan deze kant op om te...
Elektrisch gereedschap: Op dit moment wordt er veel getest met onze nieuwe E-PowerBarrow 2x2 elektrische kruiwagen. Deze kruiwagen is ontwikkelt om meer te vervoeren en tegelijkertijd niet tot nauwelijk te hoeven tillen en niet meer duwen. De E-PowerBarrow 2x2 krijgt het formaat van een kruiwagen en kan evenveel werk verzetten als een mini-dumper. De E-PowerBarrow 2x2 wordt op dit moment getest op een paardenboerderij en bij een hovenier. Indien meer hovenieren interesse hebben in een test met deze kruiwagen dan horen wij het graag. Aandrijftechniek Ook hier wordt er hard gewerkt aan een twee nieuwe naafmotoren. Beide zitten in een 16" velg. De ene motor zal een vermogen krijgen van 2.1Kw en de tweede motor ongeveer de helft. De maximale snelheid wordt opgevoerd naar 10km/u. De 2.1Kw motor krijgt een trekkracht van ruim...
Recent hebben wij contact gehad met ons Taiwaneese partner over het houden van Lithium accu's in de winter. Ons is verteld dat Lithium accu's geen schade ondervinden door opslag van de accu in lage temperaturen voor meerdere dagen. Uiteraard zal wel de capaciteit in werkuren omlaag gaan. Niettemin kan een lithium accu dus gewoon buiten in de vorst worden bewaard zonder dat dit schadelijk is voor de levensduur van de accu.